دبیرخانه شورای دین پژوهان

www.dinpajoohan.com
دبیرخانه شورای دین پژوهان
شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۳۹ ق.ظ

آیت الله مشکینی هیچ گاه تحت تاثیر مقام قرار نگرفت

دبیر شورای عالی حوزه


  آیت الله مشکینی هیچ گاه تحت تاثیر پست و مقام قرار نگرفتدبیر شورای عالی حوزه

  آیت الله مشکینی هیچ گاه تحت تاثیر مقام قرار نگرفت 


  آیت الله مشکینی پس از آن که به سمت‌های عالی در نظام اسلامی رسیدند، کوچکترین تفاوتی در زندگی شخصی ایشان از حیث مادی و اجتماعی ایجاد نشد و با همان زهد و تقوا به زندگانی خویش ادامه دادند. 

 

 

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله رضا استادی، ظهر امروز در همایش بزرگداشت آیت‌الله مشکینی(ره)، در موسسه دارالحدیث قم با ذکر این مطلب که برگزاری همایش تجلیل از این مرد بزرگ و شایسته، قابل تقدیر است، گفت: یکی از برکات این گونه همایش‌ها، انتشار و احیای آثار بزرگان دین است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: اگر طلاب به دنبال الگو و اسوه‌ای برای زندگی خود هستند، باید بزرگانی چون مرحوم آیت‌الله مشکینی را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به تالیفات آیت الله مشکینی(ره)، ادامه داد: تفسیر ایشان تا جز 19 آن نوشته شده بود و احساس کردیم که اگر این تفسیر ناقص ارائه شود، آنچنان که باید و شاید مورد توجه مخاطبان واقع نخواهد شد. بنابراین سعی کردم با اصل قرار دادن ترجمه قرآن آیت‌الله مشکینی و استفاده از دو تفسیر، این اثر تفسیری را به پایان برسانم  و این گونه نیست که من این کتاب را نوشته باشم، بلکه از ترجمه خود ایشان استفاده کرده‌ام.

امام جمعه قم تاکید کرد: نباید صرفا به نشر این آثار اکتفا کرد، بلکه باید این آثار به دست مردم برسد و مخاطبان جامعه از آن استفاده کنند؛ امام‌(ره) هم در وصیت‌نامه خویش سفارش کردند که کتب ایشان بخصوص کتاب های اخلاقی منتشر شود و به دست افراد جامعه برسد

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به این که آیت‌الله مشکینی از لحظه لحظه عمر خویش به بهترین نحو استفاده ‌کرد، یادآور شد: ایشان در مسافرت‌ها و مسافت‌های بین شهری قرآن گوش می داند و ذکر می‌گفتند و هر کسی هم که این عالم برجسته  ارتباط داشت نیز تحت تاثیر این شیوه زندگی قرار می‌گرفت.

وی به زندگی زاهدانه آیت الله مشکینی اشاره کرد و گفت: ایشان پس از آن که به سمت‌های عالی در نظام اسلامی رسیدند کوچکترین تفاوتی در زندگی شخصی او از حیث مادی و اجتماعی ایجاد نشد و با همان شرایط و زهد و تقوا به زندگانی خویش ادامه دادند.

آیت‌الله استادی، توجه به قرآن و التزام به معارف قرآنی را از مهمترین شاخصه‌های آیت الله مشکینی برشمرد و ابراز داشت: این که برخی ها عنوان می‌کنند، در حوزه توجهی به قرآن و تفسیر نداریم، حرف اشتباهی است؛ زیرا از گذشته ز بزرگانی چون آیت‌الله مشکینی نسبت به این امور توجه بسیاری داشتند و نباید کسی تلاش‌های قرآنی حوزه را نادیده بگیرد؛ البته طلاب و فضلاء باید توجه بیشتری به مباحث تفسیری داشته باشند.

دبیر شورای عالی حوزه، وظیفه مداری را یکی دیگر از ویژگی‌های خاص آیت‌الله مشکینی ذکر کرد و گفت: ایشان هر جا که حس می‌کردند کار واجب‌تری وجود دارد موقعیت قبلی و کرسی درس پرجمعیت خود را ترک و به سوی ماموریت دیگر می‌رفتند، انجام این کار برای خیلی‌ها آسان نیست.

وی در پایان تصریح کرد: آنچه که آیت‌الله مشکینی را این گونه محبوب قلب‌ها کرد، علم همراه با عمل ایشان بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۷
دبیرخانه دین پژوهان کشور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی